www.shahinazstarac.yoo7.com
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

مرحبا بكم في منتدى سلطانة الطرب شاهيناز ضياء الدين

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

ليه كل الناس بتتكلم على كل الناس

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ahmad

ليه كل الناس بتتكلم على كل الناس Empty
مُساهمةموضوع: ليه كل الناس بتتكلم على كل الناس   ليه كل الناس بتتكلم على كل الناس I_icon_minitimeالخميس أغسطس 28, 2008 5:24 am

لـــــــــيه كل الناس بتتكلم على كل الناس
لــــــيه عايشة حياتها بتتسلى بكلام وخـــــــــــــلاص
حتى أنا أوقات بتاخدنى حالات واهمس بحاجات ولا ليها أساس وكلام وخلاص
لــــــــيه كل الناس بتتكلم على كل الناس
(اللى ميعرفش يعرف ان اللى فوق دى اغنية ل أصالة بصوتى الطروب)
دى مش ظاهرة ده وباء كل الناس بجد بتتكلم على كل الناس مش مجرد كلام ده نقد مستمر ومش بيوقف كل ما تكلم حد يقولك أصل الناس بقت بتاعت مصلحتها اوى الناس بقوا ماديين الناس بقت عديمة الأخلاق
الأخـــــــــــــــــلاق؟؟
تفتكروا الأخلاق دى انى اقول حضرتك وسعادتك ولا انى اتكلم بهمس وبأدب وأن صوتى ميطلعش ولا تكونش الأخلاق دى أنك تكون عندك باقة القيم زى الصدق والامانة والاخلاص والوفاء وانك تكون متجنب الكذب والنفاق والذمة الواسعة لو دى الاخلاق يبقى محدش عنده أخلاق لأن مفيش حد عنده هذه القيم مطلقة يعنى على طول صادق وعمره ماكذب أو حد عمره ما خان أو باع بكيفه أو الظروف أجبرته
فى ظنى الشخصى جدا أن الأخلاق انك تكون بتعمل اللى مقتنع بيه تمام الاقتناع بغض النظر عن صحته أو خطأه أنك تكون متسق مع تناقضاتك
أنك متلويش رقبة الحق عشان تريح ضميرك انك تعمل الغلط وأنت عارف أنه غلط أن يبقى عندك مبدأ ومنهج متبعه وكمان والأهم أن تكون أنت الرقيب على تصرفاتك وتقدم مبررات لنفسك وليذهب العالم الى الجحيم
من الأول أنا كنت بتكلم عن كلام الناس عن الناس
الغريب فالموضوع ده بجد انك متوقفش مع واحد الا لما يشتكى م الباقى بمعنى أن كل الناس كويسين وكل الناس التانين وحشين والأغرب أن الناس الأولانين والتانين واحد
الظاهر والله أعلم أن الناس كلها عندها ايمان بأنها غير مرئية اذا هى ملاك طيب مين ابو شوكة وديل فالقعدة دى ماهو أكيد فى حد شرير ومفضلش الا أنا متكلمتش يبقى أنا السبب
طيب تعالو نفترض فرض خيالى جدا
لقيت نفسك قاعدة قدامك
نفسك بقت شخص قاعد قدامك هتحب تعرفه؟ هتنتقده وتقول عليه بتاع مصلحته وعديم الأخلاق؟هتحكم عليه حكم سريع من مظهره؟
هتعامله زى مابتعامل بقيت الناس؟هتحس بالظلم لما يحكم عليك من غير ما يفتش جواك الأول؟

دايما هقولها انظر في المرأة قبل أن تنظر في وجه أخيك
Admin
Admin
Admin
Admin

انثى عدد الرسائل : 213

مُساهمةموضوع: رد: ليه كل الناس بتتكلم على كل الناس   ليه كل الناس بتتكلم على كل الناس I_icon_minitimeالخميس أغسطس 28, 2008 5:26 am

موضوعك شيق وجميل وهادف جدا
تسلمى وتسلم الايادى
بس انا هعلق على نقطه واحده وهو كلام الناس
بس مش اغنيه اصاله المره دى
دى اغنيه جورج وسوف ههههههه
المهم دى طبيعتنا انا نتكلم اما بالحلو او بالوحش لاننا بحكمنا اجنماعين الا حد ما ولو بدرجه قليله
يعنى لو معلقناش عل اى حاجه ومتكلمناش عل شىء اذا احنا انطوائيين ومش اجتماعيين
وشكرا تحياتى
https://shahinazstarac.yoo7.com
زهرة شاهي
مشرفة قسم الألعاب و ملكه جمال المنتدى
مشرفة  قسم الألعاب و ملكه جمال المنتدى
زهرة شاهي

انثى عدد الرسائل : 157

مُساهمةموضوع: رد: ليه كل الناس بتتكلم على كل الناس   ليه كل الناس بتتكلم على كل الناس I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 04, 2008 6:13 am

ميرسي الموضوع حلوه وانابدي اقولك ان الناس في منهم الشين والزين وما راح تقدر في بعض الاوقات تحددبين الزين والشين وهذا اخر الزمان وميرسي على المجهود
miss toutou
مشرفة قسم الطبخ
مشرفة قسم الطبخ
miss toutou

مُساهمةموضوع: رد: ليه كل الناس بتتكلم على كل الناس   ليه كل الناس بتتكلم على كل الناس I_icon_minitimeالأحد سبتمبر 07, 2008 9:28 am

موضعك حلو اويي و شيق جدا و هو واقعي جدا لاني ده حجات بنعملها و بنقولها من غير احساس تلاقينا كده بنتكلم عن الناس من غير ما نعرفهم كويس
محمدرفاعى
مشرف منتدى الإعلامي زكرياء ء فحام و قسم الفضفضه
مشرف منتدى الإعلامي زكرياء ء فحام و قسم الفضفضه

ذكر عدد الرسائل : 19
العمل/الترفيه : طالب

مُساهمةموضوع: رد: ليه كل الناس بتتكلم على كل الناس   ليه كل الناس بتتكلم على كل الناس I_icon_minitimeالأحد سبتمبر 07, 2008 1:41 pm

موضوعك مهم جدااااااااااااااا وكلامك حاو اوىا

ليه كل الناس بتتكلم على كل الناس
صفحة 1 من اصل 1